vineri, 26 septembrie 2014

Toamna în ţara mea

 O altă toamnă ce lipsesc
De pe ogorul ţării mele,
Şi cât de mult eu tânjesc
Să văd coapte grânele.

Să privesc cerul înnorat,
Îmi aduc aminte de atunci
Când se punea pe picurat,
Cădeau nucile din nuci.

Să merg la cules de mere,
Pere de toamnă, gutui,
În grădiniţa casei mele,
Of,ce dor, dar cui sa spui?

Aş merge în câmp şi-acum
Cu prieteni buni şi dragi,
Să culegem porumb bun,
Fasolea de pe araci.

S-adunăm dovleci şi-apoi
Să căutăm porumbul roşu,
Curăţindu-l dintre foi,
Să umplem cu toţii coşu’.

Ce frumos e-n ţara mea,
Toamna când sunt şezători,
Cu dulciuri, sucuri şi cafea,
Se-ntrec la muncă gospodari.

Cu o glumă şi-un cântat
Mâinile muncesc de zor,
Până-n noapte-au şi sortat
Ce-au adunat de pe ogor.

1 septembrie 2012
Gabriela Drăghici
Carte 10
 Lacrimi româneşti pe pământ străin

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu